2013. június 28., péntek

Első fejezet

1 fejezet

Sose vagyok egyedül. Hogy, hogy értem ezt? Minden percben érzem a valakinek a jelenlét. Fogalmam nincs kiét és mért. Sétálok az utcán és érzem, hogy valaki figyel. Otthon ülök a gépnél és megint elfog az az érzés. Evés, ivás közben is ott van, sőt álmomban is. Látni nem látom, de érezni érzem. Néha már azt hiszem, dilis vagyok. Hogy a semmiben is látom a valamit, hogy a magányban is érzem egy ismeretlen társ jelenlétét. Egy társét, akit soha nem láttam, de még nem is hallottam róla, pedig meggyőződésem hogy létezik. Ez is azon dolgok közé tartozik, amiket a tudomány nem tud megmagyarázni, sőt az emberiség sem. Na, ez már durvább. Lehet, hogy tényleg dilis vagyok és a sárgaházban kéne ülnöm egy gumiszobában.
Mindvégig ezt gondoltam, amíg el nem jött az a nap az életemben, mikor fordult velem egyet a világ. Sétálás közben, hazafelé tartottam, mikor újra fölém kerekedett az a furcsa érzés hogy figyelnek, szemmel tartanak. Bekanyarodtam egy szűk és sötét sikátorba. A napot egy pillanatra eltakarták a felhők. Úgy tűnt valami szellemvilágba keveredtem. Azt a megmagyarázhatatlan érzésem támadt, hogy fel kénen néznem a tetőre. És persze én hülye, felnéztem.
Két elképesztő nagyságú szem bámult rám vissza. Egy óriási szempár. Színe, a tavaszkor előbújó falevelekéhez hasonlított, melyek éppen kibújtak a rügyből. A pupillától kifelé sötétedett, a fiatal hajtások zöldjétől a haragos óceán szennyeséig. A tekintetünk összefonódott, az ő gyönyörű szeme és az én színtelen szürke látószervem. Miután megcsodáltam a gyönyörű szemét ijedten tapasztaltam, hogy aki előttem tornyosul az nem egy ember, hanem egy sárkány.
 Hátsó lábaival elrugaszkodott, majd elhagyván a földet szétterpesztette a szárnyait, melyek szeméhez hasonlóan zöldek voltak. A szárnyhártyáján átsütő napfény (hogy is máshogy) zöld árnyékot vetett az alattam lévő betonra. Landoláskor beleremegett a föld elképesztő súlyába, mely több száz tonnát is kitehetett. Szárnyait összehajtogatta, majd ügyesen a hátára simította. Jobb mellső lábát előre nyújtotta, majd lehajtotta fenséges fejét úgy, hogy hosszú nyaka szép ívben hajlott a föld felé. Hosszú tüskés farkával a földön egyensúlyozott. Miközben ebben az üdvözlésképpen használt pózba megmerevedett, egy hang szólalt meg a fejemben, amitől hátra tántorodtam.
 –Üdvözöllek kiválasztott. – majd felegyenesedve fojtatta–Ne félj tőlem. Érted jöttem – mondta, de én értelmetlen képzelgésnek véltem és így válaszoltam:
 – Mi vagy te? A halál? – viccelődtem, de ő megtartotta komolyságát. – Még nem, de sorra kerül majd az is.

– Meglepően jó humora van a Halálnak úgy látom. Kár, hogy az emberek mindig feketén és kaszával jelenítik meg. Ja és a legfontosabb bakiról el is felejtkeztem. A Halál általában ember formában jelenik meg, és ahogy látom te egy sárkány vagy, tehát valami itt nem stimmel… - mondtam őt figyelve, ahogy apró mosolyra húzza a száját. Így, mosolyogva, teljesen úgy nézett ki, mint egy zöld gyík szárnyakkal, hosszabb nyakkal, tűhegyes ölésre termett hatalmas fogakkal és hatalmas szemekkel csak nagyobb kiadásban. Ő közelebb lépett és orra hegyével megérintett. Viccelődésem ellenére belém fagyott a vér, és már el sem tudnám rejteni a félelmemet. Nem mertem mozdulni sem, mivel nem minden nap találkozik az ember egy sárkánnyal. Sőt! Normális ember soha nem találkozik sárkánnyal! Azt a tényt megállapítva, hogy képzelődök, úgy döntöttem, hogy eleget sétáltam már, ezért kivárom a képzelődéseim végét majd nyugodtan hazamegyek. Sajnos sem a nyugodtan, sem a hazamegyek nem következett be. A sárkány érintése következtében elvesztettem ez eszméletemet (, mely tény megint azt tanúsítja, hogy biztos fantáziálok). Az utolsó gondolatom az volt, hogy a sárkány szemében visszatükröződtek a saját érzéseim. Ott láttam az iránta való félelmemet, a kétséget a létezése felől, de még a reményt is észre tudtam venni, amely a leghalványabb volt mindközül. A remény afelé hogy a látomás igaz legyen. Hogy biztos lehessek abban, hogy a sárkány létezik és tényleg találkoztam vele. Több elmélkedésre nem jutott időm, mivel a következő pillanatban a fejem ott koppant a piszkos utcakövön. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése